dziś: 2024-03-29

Letni Uniwersytet Seniora LUS

Już sześć wypraw za nami. Podczas pierwszej tradycyjnie gościny użyczyła nam Terenia Gembczyk. Frekwencja zaskoczyła wszystkich – 30 osób. To świadczy, że chcemy się spotykać
i razem spędzać czas.Dopisały również humory, było coś dla ducha i ciała, śpiewy przy ognisku, domowe wypieki, kawa i kiełbaski pieczone nad ogniskiem (jeżeli komuś udało się je upiec w strugach deszczu). Na otwarcie sezonu dopisało wszystko: słońce, letnia burza, a nawet tęcza na niebie.
Zapraszamy na kolejne spotkania. Spotykamy się w każdą środę.

Plan mamy bardzo bogaty – dla każdego. Dłuższe wycieczki dla ambitnych piechurów i krótkie wypady, aby poznać najbliższe, ciekawe miejsca rekreacyjne.

II Wyprawa LUS

12 lipca zdobyliśmy Górę Żar. Wzięło w niej udział 10 "wytrawnych" piechurów. Nawet pogoda w tym dniu dopisała, nie spadła nawet kropla deszczu, słońce pięknie świeciło, a widoki były przecudne. Podziwialiśmy Lotniarzy i gdyby nie ceny (dla emerytów astronomiczne) to może niejeden uczestnik wycieczki poszybowałby nad Beskidami. W drodze powrotnej, tradycyjnie nasz przewodnik Pan Andrzej Mróz, który nie lubi chodzić tylko utartymi szlakami, zafundował nam dodatkowo troszkę atrakcji - marsz "na przełaj" - wszyscy daliśmy radę. Wyprawa była wspaniała, humory dopisywały. Czekamy na następne wojaże.

Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji -> KLIKNIJ TUTAJ

................................................................................................................................

III wyprawa LUS

Zgodnie z zapowiedzią odbyła się III wyprawa LUS na LUZIE nad stawiki w Nowej Wsi. Frekwencja dopisała. Było nas 15 osób.
Było pięknie: słonecznie, zielono i cisza - tylko śpiew ptaków.
Nie było zapowiedzianych śpiewów i tańców, żeby nie płoszyć ryb rybakom, ale było ognisko i pieczone kiełbaski, a przede wszystkim miła, radosna atmosfera.

IV wyprawa odbyła się do Jaworza. Wzięło w niej udział tylko 4 uczestników, ale wycieczka była bardzo udana. Wzmocnione płuca i gardła.

V wyprawa - szkoda, że tylko 4 uczestników (wyjazdy, wczasy) odbyła się do Kóz. Wspaniale przygotowana przez naszą koleżankę Krysię H. - mieszkankę Kóz, która pokazała nam to, co mają najpiękniejsze: odrestaurowany pałac Czeczów i piękny park. Wiedza i zapał przewodnika P. Bartłomieja Jurzaka sprawiły, że była to nie tylko uczta intelektualna, ale również duchowa - możliwość obcowania z pięknem nie tylko architektury, ale również przyrody - park, a w nim przepiękny platan, który w roku 2016 został uznany za najpiękniejsze i najstarsze drzewo pokonując słynnego Bartka. Wycieczkę zakończyła wizyta u "Panienki" i odpoczynek w otoczeniu drzew, a nawet odwiedziły nas sarenki, no i tradycyjnie kawa w stylowej kawiarni.
Wycieczkę do Kóz musimy powtórzyć w nowym roku akademickim.

Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji Z WYPRAWY DO NOWEJ WSI I KÓZ -> KLIKNIJ TUTAJ

VI nasza wspólna wędrówka za nami. To już druga wyprawa po Beskidzie Małym. 12 osób wyruszyło z Porąbki na podbój Zasolnicy. Wszystkich urzekł swym pięknem Rezerwat Lasu Bukowego Buczyna na Zasolnicy. Mimo upału, wędrując szlakiem po stoku odczuwaliśmy przyjemny chłód i radość z możliwości podziwiania pięknych widoków. Meta w Kozach i upragniona kawa na stacji benzynowej. No i tradycji stało się zadość.... Naprawa drogi i busy nie kursują, ale dla takich wędrowców jak my, to żadna przeszkoda. Wyruszyliśmy w dalszą drogę z Kóz przez Kęty Podlesie do domu. Zostaliśmy za to suto nagrodzeni pięknymi jeżynami. To była prawdziwa uczta - dowód na zdjęciach. Przeszliśmy około 20 km, w tym znaczną część drogi wspinając się - Zasolnica ma 567 m., ale nikogo nie bolały nogi i nastroje były wspaniałe.

Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji -> KLIKNIJ TUTAJ

Zapraszamy wszystkich chętnych i zachęcamy do zgłaszania ciekawych propozycji tras i miejsc, które warto zobaczyć.